2022.06.09.

Milyen bankkártyás fizetési lehetőségeket lehet beépíteni egy weboldalba?

milyen-bankkartyas-fizetesi-lehetosegek-lehetnek-egy-weboldaladon

Napról napra egyre több üzleti folyamat költözik az internetre, ma már az online fizetési lehetőségek nemcsak szükségesek, hanem elengedhetetlenek is. Gyakran felmerül az ügyfelekben a kérdés, hogy mégis milyen bankkártyás fizetési megoldást használjanak a weboldalukon, egyáltalán milyen lehetőségeik vannak? A legtöbb esetben erre a fejlesztőtől várják a választ, “Melyik a legjobb?”, “Melyik olcsó?”, “Mi kell hozzá?”

Nem kell feltétlenül egy “hagyományos” webshop ahhoz, hogy bankkártyás fizetés legyen egy weboldalon. A különböző üzleti igényekre különböző megoldások léteznek, amik közül mindenki megtudja találni a vállalkozása számára a legelőnyösebbet.

Hogyan válasszunk megfelelő fizetési szolgáltatót?

Rengeteg fizetési megoldás és szoftver áll rendelkezésre a bankkártya elfogadáshoz, a döntéshez a következő szempontokat érdemes figyelembe venni:

  • Mennyibe kerül a szolgáltatás: Regisztrációs díjak, havi szolgáltatási díjak (pl. utalás saját bankszámlára), jutalék a vásárlások után.
  • Milyen gyorsan lehet hozzáférni a pénzéhez: hány nap alatt érkezik meg a pénz a saját számlánkra.
  • Milyen motorra épült a weboldal?: Milyen technikai feltételei, fejlesztési költsége van.

Hogyan működik a fizetés konkrétan?

Van egy weboldal, amin a vásárlók megszeretnének venni egy terméket, vagy szolgáltatást. Ezt össze kell kötni egy külső szolgáltatóval, aki magát a fizetési tranzakciót bonyolítja. A fizetés megkezdésekor a weboldal automatikusan átirányítja a vevőt a szolgáltató (pl. SimplePay) fizetőoldalára, ahol a tranzakció megtörténik. Fizetés után a szolgáltató visszairányít az eredeti weboldalra, ahol a vevő láthatja a válaszüzenet a tranzakció sikerességéről (vagy sikertelenségéről).

Ahhoz, hogy ez a folyamat sikeresen megtudjon történni, a weboldalt és a szolgáltatót össze kell kötni egymással. Mit jelent ez konkrétan? A szolgáltató által a vállalkozás számára kiadott kulcsokat tudnia kell kezelni kezelni a weboldalnak. Ennek az adatkapcsolatnak a biztosításához már vannak előre elkészített szoftverek, amelyeket fel lehet telepíteni a honlapmotorhoz. Ezek egy része ingyenes, de vannak fizetős megoldások is, például https://bankkartyas-fizetes.hu/

Tehát általában nem kell lefejleszteni nulláról egy szoftvert ehhez, ezt már megcsinálták nekünk a back-end fejlesztők, csak integrálni kell a weboldalba. Az alábbi rendszerekhez biztosan találsz már kész (de nem biztos, hogy ingyenes) megoldást:

  • WooCommerce (WordPress)
  • OpenCart
  • PrestaShop
  • VirtueMart (Joomla)
  • Gravity Forms (WordPress)
  • Magento Commerce

Melyek a legnépszerűbb kártyás fizetési megoldások Magyarországon?

PayPal (Online tárca)

Sok embernek van felhasználói PayPal fiókja, amivel vásárolni szokott. Az e-mail címhez van rendelve egy online tárca, amin belül meg vannak adva a bankkártyái, amiket terhelni lehet a fizetés során. Én is erről fizetem a Netflixet és a Google Drive fiókomat. Eladáshoz, (tehát bejövő pénzekhez) a felhasználói fiók nem lesz jó, üzleti fiók kell. Ez is egy virtuális tárca, csak más szabályokkal.

A PayPal-nak van egy olyan előnye, hogy webáruház motor sem kell a fizetéshez, lehet készíteni PayPal gombokat, amiket a weboldalba illesztve egyből átirányítódik a vevő közvetlenül a PayPal fizetési felületére. Ez technikailag nem más, mint egy paraméterezett form. Ez a megoldás hasznos lehet 1-5 termékig, vagy, ha valakinek van 2-3 könyve, amit szeretne egy Landing Page-en eladni, de nem akar hozzá egy komplett webáruházat fejlesztetni.

Banki megoldások – OTP SimplePay, K&H, CIB, UniCredit

Ehhez a kereskedő cégnek kártyaelfogadási megállapodást kell kötni a választott bankkal, amely során a bank egy titkosításhoz használt API kulcsot küld a kereskedőnek. Ez még önmagában nem sok minden jelent, a tényleges fizetéshez kell egy szoftver is, ami ezt az API kulcsot feldolgozza. A legnépszerűbb fizetési megoldásokhoz már vannak szoftverek, kb 30-50 000 Ft-ért meg lehet venni.

Online tárcák – Barion, Borgun, Stripe

Ez a legolcsóbb megoldás a bankkártyás fizetésre, ami tulajdonképpen egy virtuális tárca, amin gyűjteni lehet a pénzt, majd tetszőlegesen elutalni egy bankszámlára. Ebben az esetben a szoftver általában ingyenes, a haszon a jutalékos rendszeren van, 1-2%-ot vonnak le a vásárlások árából. Hasonlóan működik a PayPalhoz. Bizonyos összeghatár felett az eladónak azonosítania kell magát (iratokkal/ személyesen/online), hiszen több milliós forgalom esetén szereti tudni a szolgáltató cég, illetve a NAV is, hogy melyik cég gyűjtöget pénzeket.

Hogyan lehet hozzájutni a pénzhez?

Ezt sokan úgy képzelik el, mint az átutalást, hogy amint a vevő megveszi a terméket, az eladónál jóváíródik az összeg. Ez egyik szolgáltatónál sincs így, a pénz napokig ül, mire hozzá lehet jutni.

Az online tárcás megoldások esetében a fiókból lehet indítani az átutalást egy bankszámlára, de sajnos nem azonnal és nem ingyen. Egyes szolgáltatóknál akár egy hetet is várni kell, amíg az eladó hozzáférhet a pénzéhez. Vannak olyan banki szolgáltatók is, ahol adott napon (pl minden szerdán) utalják az összegyűlt pénzt a számlára.

Visszatartás

Új partnereknél, új szerződéskötés esetén, vagy új cégeknél még egy plusz biztonsági faktor is bejöhet: 14-21 napig nem lehet utalni, mert még nincs meg a vállalkozással szemben a bizalom, így védik a vevőket a visszaélésektől.

Miket kell vállalkozóként (kereskedőként) elintézni?

A bankkártyás fizetéshez kell egy működő vállalkozás és kell egy kész weboldal is a termékekkel, eladni kívánt szolgáltatásokkal. Az elektronikus kereskedelemi szabályok kötelezően előírják az Általános Szerződési Feltételek weboldalon történő elhelyezését, illetve annak kötelező tartalmi elemeit is, tehát ennek is készen kell lenni.

Ha a fentiek megvannak, a kiválasztott fizetési szolgáltatóval szerződést kell kötni. Szerződéskötéskor általában egy kérdőívet kell ki tölteni a vállalkozásra vonatkozóan a következők szerint:

  • Milyen termékeket kíván eladni?
  • Mekkora az átlagos kosárérték?
  • Milyen devizanemet szeretne használni?
  • Mekkora a várható havi forgalom?
  • Mekkora a céges vásárlók aránya a magánszemélyekhez képest?

Ennek a folyamatnak az átfutási ideje hetekbe is telhet, a becsléseket megtalálod az alábbi összehasonlító táblázatban.

Fizetési szolgáltatók, és megoldások

A táblázatban feltüntetett díjak kizárólag a tájékoztató jellegűek, korábbi tapasztalatok alapján állítottam össze! A fizetési szolgáltatók minden esetben egyedi ajánlatot adnak, amely tartalma eltérhet az itt megadott adatoktól. Minden esetben utána kell nézni az aktuális szerződési és szolgáltatási feltételeknek!

SzolgáltatóSzerződés/ügyintézésCsatlakozási díjJutalékPénznemekRészletek
OTP SimplePay14-21 nap35.000 + áfa (kedvezményes díj)1-2% + áfa (egyedi ajánlatot adnak)HUF, EUR, USDMegnézem
CIB Bank14-21 nap30.000 Ft1-2% (egyedi ajánlatot adnak)HUF, EURMegnézem
K&H Bank21-30 nap0 Ft1-2% (egyedi ajánlatot adnak)HUF, EUR, USDMegnézem
Unicredit Bank30-45 nap0 Ft1-2% (egyedi ajánlatot adnak)HUF, EUR, USDMegnézem
PayPal7-10 nap0 Ft2,5% – 8% (sávos)Lásd ittMegnézem
Stripe7-10 nap0 Ft1.4% – 2.9% (+ 85Ft)Lásd ittMegnézem
Barion7-21 nap0 Ft0,5-1.5% (+ visszaváltás díja)HUF, EUR, USD, CZKMegnézem
B-Payment (Borgun)7-21 nap0 Ft1-2% (egyedi ajánlatot adnak)HUF, EUR, USDMegnézem
Forrásrészlet: https://bankkartyas-fizetes.hu/szolgaltatok

A K&H és a CIB kivételével mindegyik rendszerrel van már tapasztalatom WordPress (WooCommerce) rendszeren belül.

A megfelelő fizetési megoldás kiválasztása nem minden esetben a díjakon múlik, sok esetben inkább a célcsoport igényeihez igazítjuk a fizetési módot. Előfordulhat, hogy a célcsoportnak (vagy országnak) van egy preferált fizetési módja (pl. PayPal), amit, ha nem biztosítunk kevesebb lesz az eladás, mint egy kedvezőbb kondíciójú, de nem népszerű megoldással.

Akkor mik is a kártyás fizetés igénylésének lépései?

  1. Legyen teljesen kész a weboldal és az ÁSZF is, el fogja olvasni a szolgáltató!
  2. A kereskedő válassza ki a vállalkozás szempontjából legmegfelelőbb szolgáltatót, majd kössön szerződést/regisztráljon.
  3. A regisztráció során kapott fiókot, illetve API kulcsokat továbbítsa a fejlesztő felé.
  4. A fejlesztő beszerzi és telepíti a fizetéshez szükséges integrációs szoftvert, a honlapmotorhoz (pl. WooCommerce), majd beállítja a kapcsolathoz szükséges kulcsokat.
  5. Teszt vásárlás alacsony összeggel (pl 100 Ft).
  6. Ha minden rendben ment, élesíthetjük a bankkártyás fizetést.

Melyiket ajánlom?

Bármelyiket, ami a vállalkozás és annak célcsoportja számára megfelelő. Ezen a portálon jelenleg a Barion rendszerét használom, ami egy költséghatékony megoldás egy KKV, vagy egy egyéni vállalkozó számára is.



Tetszett a bejegyzés?

Iratkozz fel és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.

.
Nekem való?

Maradtak még kérdéseid?

Ha nem vagy biztos benne, hogy ez Neked való, vagy további kérdéseid vannak a kurzusokkal kapcsolatban,
írd meg chaten és 48 órán belül válaszolok!

Kérdezek!

Kövesd közösségi csatornáinkat is!

Beavatlak a frontend fejlesztői munka rejtelmeibe, mesélek a szabadúszáról, mutatok hasznos kódrészeleteket és engem is jobban megismerhetsz.